masa_pizza-coca_naturimprover_glutoniana_1

 

Iba a hacer una pizza pero acabé con una medio coca. Las pizzas y las cocas son diferentes, pero yo he hecho como un pupurri de ambas. Base de coca por qué es masa de pan, pero con relleno de pizza. Total un resultado muy bueno igual   🙂

MASA PIZZA-COCA SIN GLUTEN (CON HARINA DE NATUR IMPROVER)

Ingredientes (para 1 pizza-coca): 

  • 200 g. de harina sin gluten (yo BREAD MIX CLASSIC DE NATUR IMPROVER)
  • 150 ml. de agua tibia
  • 15 g. de levadura seca para pan sin gluten (yo Maizena)
  • 1 cucharadita de azúcar
  • 1 cucharada de aceite de oliva
  • Harina de arroz para espolvorear en el amasado
  • Decoración de la pizza-coca al gusto de cada uno (yo tomate, queso rallado, berenjena, pimiento rojo y verde, huevo, queso de cabra, orégano, todo sin gluten)

Elaboración:

  1. Poner en una taza 50 gramos del agua y la levadura. Revolver con una cucharita y dejar espumar unos minutos mientras preparamos el resto de ingredientes. Este paso no es imprescindible pero así ayudamos a que la masa quede más esponjosa.
  2. En un bol poner la harina y el aceite. Mezclar un poco con una cuchara.
  3. Añadir la levadura espumada y el resto del agua. Ir mezclando con las manos hasta obtener una masa homogénea. Si hace falta espolvorear un poquito con harina de arroz para que la masa no se nos pegue a las manos.
  4. Engrasar un papel vegetal y encima, con ayuda de un rodillo o una botella, ir aplanando la masa hasta darle la forma deseada, en este caso alargada, para pizza puede ser cuadrada o redonda. Colocar en la bandeja del horno.
  5. Poner el tomate, el queso rallado y encima todos los ingredientes que os gusten más. Espolvorear con orégano y un rociar con un chorrito de aceite.
  6. Cocer en el horno precalentado a 200 ºC unos 20 minutos, siempre dependerá del horno. Si se quema mucho lo de arriba dejar solo calor abajo.
  7. Sacar del horno, dejar reposar un momento antes de cortar.

Nota sobre la harina: me gusta mucho para el pan, pero os la recomiendo para pizza, es muy agradable para amasarla y que quede bien.

Nota para no celíacos: nuestra harina sin gluten funciona diferente, por lo que no puedo asegurar como quedaría sustituyendo por una de trigo. Pero os animo a preparar vuestras pizzas en casa preparando vuestra masa, se nota mucho la diferencia.

Os dejo aquí la entrada de los huevos flor que los podéis hacer en sartén: HUEVOS FLOR

Y la entrada de diferentes masas de pizzas: MASAS DE PIZZA SIN GLUTEN

Bon profit!

Fuente y fotos: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

Harina cortesía de: NATUR IMPROVER

Comparte esta receta si te gusta, pero no para fines comerciales y sin permiso. Te gusta que respeten tu trabajo, ¿verdad? Al resto también nos gusta. ¡GRACIAS!

masa_pizza-coca_naturimprover_glutoniana

catala

Anava a fer una pizza però vaig acabar amb una mitja coca. Les pizzes i les coques són diferents, però jo he fet com un popurri d’ambdues. Base de coca per què és massa de pa, però amb farcit de pizza. Total un resultat molt bo igual  🙂

MASSA PIZZA-COCA SENSE GLUTEN (AMB FARINA DE NATUR IMPROVER)

Ingredients (per a 1 pizza-coca):

  • 200 g. de farina sense gluten (jo BREAD MIX CLASSIC DE NATUR IMPROVER)
  • 150 ml. d’aigua tèbia
  • 15 g. de llevat sec per pa sense gluten (jo Maizena)
  • 1 culleradeta de sucre
  • 1 cullerada d’oli d’oliva
  • Farina d’arròs per empolvorar en el pastat
  • Decoració de la pizza-coca al gust de cadascú (jo tomàquet, formatge ratllat, albergínia, pebrot vermell i verd, ou, formatge de cabra, orenga, tot sense gluten)

Elaboració:

  1. Posar en una tassa 50 grams de l’aigua i el llevat. Remoure amb una cullereta i deixar escumejar uns minuts mentre preparem la resta d’ingredients. Aquest pas no és imprescindible però així ajudem a què la massa quedi més esponjosa.
  2. En un bol posar la farina i l’oli. Barrejar una mica amb una cullera.
  3. Afegir el llevat escumat i la resta de l’aigua. Anar barrejant amb les mans fins a obtenir una massa homogènia. Si cal empolvorar una mica amb farina d’arròs perquè la massa no se’ns enganxi a les mans.
  4. Greixar un paper vegetal ia sobre, amb ajuda d’un corró o una ampolla, anar aplanant la massa fins a donar-li la forma desitjada, en aquest cas allargada, per pizza pot ser quadrada o rodona. Col·locar a la safata del forn.
  5. Posar el tomàquet, el formatge ratllat i sobre tots els ingredients que us agradin més. Escampar orenga i un ruixar amb un raig d’oli.
  6. Coure al forn preescalfat a 200 º C uns 20 minuts, sempre dependrà del forn. Si es crema molt el de dalt deixar només calor abaix.
  7. Treure del forn, deixar reposar un moment abans de tallar.

Nota sobre la farina: m’agrada molt per al pa, però us la recomano per a pizza, és molt agradable per pastar i que quedi bé.

Nota per no celíacs: la nostra farina sense gluten funciona diferent, pel que no puc assegurar com quedaria substituint per una de blat. Però us animo a preparar les vostres pizzes a casa preparant la vostra massa, es nota molt la diferència.

Us deixo aquí l’entrada dels ous flor que els podeu fer a paella: OUS FLOR

I l’entrada de diferents masses de pizzes: MASSES DE PIZZA SENSE GLUTEN

 

Bon profit!

Recepta i fotos: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

Farina cortesia de: NATUR IMPROVER

Comparteix aquesta recepta si t’agrada, però no per a fins comercials i sense permís. T’agrada que respectin el teu treball, veritat? A la resta també ens agrada. ¡GRÀCIES!

masa_pizza-coca_naturimprover_glutoniana_2