La base de este pastel de chocolate surgió de un error causado por las prisas. Hay como una fuerza universal extraña que cuando tengo que hacer un pastel de celebración todo se tuerce jaja. Así que con las prisas leí la receta por encima y puse un ingrediente de más en la base que correspondía a la cobertura (la nata para montar). En fin, que salió genial igual y no le pusieron ni una pega 🙂 Con este molde se puede usar también la receta del BIZCOCHO CON CHOCOLATE Y NATA que tantas veces he preparado y que os recomiendo muchísimo.

Con este pastelito celebraron el cumple mes de mi sobrina Alba (nomecabenentodalaentradaloscalificativosdeloguapaytodoquees jaja).

PASTEL Nº 1 DE CHOCOLATE CON CASI BIZCOCHO GENOVÉS

(Sin gluten)

Ingredientes:

  • 82 g de harina para postres sin gluten (yo Mix C de Schär)
  • 20 g de cacao puro en polvo sin gluten
  • 3 huevos
  • 100 g de azúcar
  • 200 ml. de nata para montar sin gluten
  • 100 g. de pepitas de chocolate sin gluten
  • 5 g de impulsor para postres sin gluten
  • Para decorar (todo sin gluten): crema de cacao, Lacasitos de colores, fondant de colores o decoración a vuestro gusto con gominolas o decoraciones personalizadas

VIGILAD QUE TODOS LOS INGREDIENTES SEAN SIN LOS ALÉRGENOS A EVITAR

Moldes y gadgets necesarios:

  • Batidora de mano o eléctrica, espátula, molde de Lékué en forma de número o uno de 20 cm. de diámetro, bandeja para servir el pastel

Elaboración:

  1. En un bol pequeño mezclar bien la harina, el cacao y el impulsor.
  2. En un bol grande, batir con ayuda de unas varillas los huevos y el azúcar, hasta que doble su volumen. El bizcocho genovés no lleva nada de grasa, pero yo me equivoqué y con las prisas le puse la nata que iba para la cobertura que le pusieron en la receta dónde me iba guiando, pero quedó muy bueno igual. Así que sepáis que se puede hacer de las dos maneras.
  3. Añadir con cuidado la mezcla de harina, cacao e impulsor tamizados. Remover delicadamente de arriba abajo hasta que quede una masa homogénea.
  4. Finalmente añadir las pepitas de chocolate enharinadas, para que no se hundan y se queden en el fondo del molde.
  5. Pasar la masa al molde ligeramente engrasado.
  6. Cocer en el horno precalentado a 180 ºC unos 20 minutos, siempre dependiendo del horno.
  7. Retirar del horno y dejar reposar un buen rato antes de desmoldar.
  8. Desmoldar con cuidado sobre la bandeja que vayamos a servir. Repartir una capita de crema de cacao sobre toda la superficie para poder pegar las decoraciones elegidas. En mi caso le puse Lacasitos mini de color naranja, letras con el nombre que hice con fondant y unos marcadores de letras y unos azúcares de colores decorativos.

NOTAS Y CONSEJOS SOBRE LA RECETA:

  • Estos moldes de la marca Lékué me encantan, son originales para los aniversarios. Y luego por encima se pueden decorar de muchísimas maneras.
  • Nota para no-celíacos: Se puede preparar con harina de trigo tal y como se indica en la receta original. 

Bon profit!

 

La base d’aquest pastís de xocolata va sorgir d’un error causat per les presses. Hi ha com una força universal estranya que quan he de fer un pastís de celebració tot es torça jaja. Així que amb les presses vaig llegir la recepta per sobre i vaig posar un ingredient de més a la base que corresponia a la cobertura (la nata per muntar). En fi, que va sortir genial igual i no li van posar ni una pega :). Amb aquest motlle es pot fer servir també la recepta del BESCUIT AMB XOCOLATA I NATA que tantes vegades he preparat i que us recomano moltíssim.

Amb aquest pastís van celebrar l’aniversari-mes de la meva neboda Alba (noemcabenentotalentradaelsqualificatiusdelomacaitotquees jaja).

PASTÍS Nº 1 DE XOCOLATA AMB GAIREBÉ BESCUIT GENOVÈS

(Sense gluten)

Ingredients:

  • 82 g de farina per a postres sense gluten (jo Mix C de Schär)
  • 20 g de cacau pur en pols sense gluten
  • 3 ous
  • 100 g de sucre
  • 200 ml. de nata per muntar sense gluten
  • 100 g. de llavors de xocolata sense gluten
  • 5 g d’impulsor per a postres sense gluten
  • Per a la decoració (tot sense gluten): crema de cacau, Lacasitos de colors, fondant de colors o decoració al vostre gust amb gominoles o decoracions personalitzades

VIGILEU QUE TOTS ELS INGREDIENTS SIGUIN SENSE ELS AL·LÈRGENS A EVITAR

Motlles i gadgets necessaris:

  • Batedora de mà o elèctrica, espàtula, motlle de Lékué en forma de nombre o un de 20 cm. de diàmetre, safata per servir el pastís

Elaboració:

  1. En un bol petit barrejar bé la farina, el cacau i l’impulsor.
  2. En un bol gran, batre amb ajuda d’unes varetes els ous i el sucre, fins que dobli el seu volum. El pa de pessic genovès no porta res de greix, però jo em vaig equivocar i amb les presses li vaig posar la nata que anava per a la cobertura que li van posar a la recepta on m’anava guiant, però va quedar molt bo igual. Així que sapigueu que es pot fer de les dues maneres.
  3. Afegir amb cura la barreja de farina, cacau i impulsor tamisats. Remenar delicadament de dalt a baix fins que quedi una massa homogènia.
  4. Finalment afegir les llavors de xocolata enfarinades, perquè no s’enfonsin i es quedin al fons del motlle.
  5. Passar la massa al motlle lleugerament engreixat.
  6. Coure al forn preescalfat a 180  C uns 20 minuts, sempre depenent del forn.
  7. Retirar del forn i deixar reposar una bona estona abans de treure del motllo.
  8. Desemmotlleu amb cura sobre la safata que servirem. Repartir una capa fina de crema de cacau sobre tota la superfície per poder enganxar les decoracions escollides. En el meu cas li vaig posar Lacasitos petits de color taronja, lletres amb el nom que vaig fer amb fondant i uns marcadors de lletres i uns sucres de colors decoratius.

NOTES I CONSELLS SOBRE LA RECEPTA:

  • Aquests motlles de la marca Lékué m’encanten, són originals per als aniversaris. I després, per sobre, es poden decorar de moltíssimes maneres.
  • Nota per no-celíacs: Es pot preparar amb farina de blat tal com s’indica a la recepta original.

 

Bon profit!

 

Texto y fotos: GLUTONIANA

Inspiración receta: LÉKUÉ

PUEDES COMPARTIR ESTA ENTRADA SI TE HA RESULTADO INTERESANTE